Verwarming
Heeft u een storing aan de verwarming? Lees hier wat u kunt doen.
Heeft u een storing aan de verwarming? Lees hier wat u kunt doen.
U heeft een eigen CV-ketel. U regelt zelf de temperatuur in uw woning.
Is er een storing? Controleer dan de waterdruk en vul zo nodig de ketel zelf bij. Is het probleem daarna niet opgelost? Geef het aan ons door via Reparatie melden - De Goede Woning (dgw.nl) of bel 079-343 80 00.
Bij een gebouw met blokverwarming leveren wij de warmte. Als de blokverwarming in uw complex uitvalt, proberen wij dit zo snel mogelijk te verhelpen.
Heeft u een probleem met de verwarming en is er blokverwarming in uw complex? Geef het aan ons door via Reparatie melden - De Goede Woning (dgw.nl) of bel 079-343 80 00.
Via de servicekosten betaalt u maandelijks een voorschotbedrag aan De Goede Woning. Dit bedrag is voor de verwarming van uw woning, uw kookgas en voor het gebruik van elektriciteit in de centrale ruimtes van het gebouw. Het bedrag verschilt per woning en is afhankelijk van uw eigen gebruik. Elk jaar voor 1 juli ontvangt u de eindafrekening over het afgelopen kalenderjaar en krijgt u bericht of u geld terugkrijgt of moet bijbetalen. Dit is afhankelijk van de hoogte van uw maandelijkse voorschotbedrag en de hoeveelheid gas/energie die u heeft gebruikt. Op basis van uw gebruik wordt dan ook het nieuwe voorschotbedrag vastgesteld.
De prijzen voor gas en elektriciteit zijn het afgelopen jaar enorm gestegen. Om te voorkomen dat bewoners hierdoor in de problemen komen, heeft de rijksoverheid verschillende maatregelen genomen. Voor woningen met blokverwarming is dat de tijdelijke subsidieregeling tegemoetkoming blokaansluitingen. Dankzij de regeling worden de voorschotbedragen voor blokverwarming dit jaar maar iets hoger en vaak zelfs lager dan in 2022 (bij gelijk gebruik), ook al hebben we het gas voor een veel hogere prijs in moeten kopen.
Kijk voor meer uitleg over deze regeling op: blokverwarming - De Goede Woning (dgw.nl)
De Goede Woning heeft voor de blokverwarming, uw kookgas en voor het gebruik van elektriciteit in de centrale ruimtes van het gebouw een jaarcontract bij energieleverancier Aenergie. In dit contract zijn de prijzen voor gas en elektriciteit vastgezet.
We kopen gas en elektriciteit in via Aenergie. Dit is een inkoopcollectief voor en door woningcorporaties. Om de tarieven zo laag mogelijk te houden, koopt Aenergie gas en elektriciteit in op het moment dat de voorwaarden het voordeligst zijn. Dit doet Aenergie verspreid over het hele jaar. Kijk voor meer informatie Energie voor woningcorporaties, zorginstellingen en VVE's | Aenergie
Voor het gebruik van elektriciteit in uw woning heeft u zelf een contract met een energieleverancier afgesloten. Er zijn veel verschillende soorten energiecontracten. Veel energiemaatschappijen hebben de afgelopen tijd informatie over de nieuwe tarieven naar hun klanten gestuurd. Bij de meeste contracten zijn de tarieven flink omhoog gegaan. Het kan verstandig zijn om uw voorschotbedrag te verhogen. Neem hiervoor contact op met uw energieleverancier.
Uw woning wordt verwarmd met een warmtepomp. Is er een storing? Controleer dan eerst de waterdruk en vul zo nodig de warmtepompinstallatie bij. Hoe u dit doet staat in de bijgeleverde handleiding. U kunt ook de handleiding bij ons opvragen. Is het probleem daarna niet opgelost? Geef het aan ons door via Reparatie melden - De Goede Woning (dgw.nl) of bel 079-343 80 00.
Als er iets aan de hand is met de stadsverwarming, neem contact op met Eneco via 0800-0072. Het telefoonnummer is ook te vinden op de box van Eneco in uw woning.
Kijk voor meer informatie op Storingen stadswarmte I Eneco
Zorg ervoor dat de verwarming goed de ruimte kan verwarmen. Zet de bank een stukje bij de verwarming vandaan en hang geen gordijn voor de radiator.
Deze en andere tips zijn te vinden op
https://www.zoetermeerbespaart.nl/onze-bespaartips/