Verwarming
Heeft u een storing aan de verwarming? Lees hier wat u kunt doen.
Heeft u een storing aan de verwarming? Lees hier wat u kunt doen.
Heeft u een eigen CV-ketel en is er een storing?
2. Test de verwarming. Zet de thermostaat omhoog en controleer of alle radiatoren warm worden. Hierdoor kunnen eventuele problemen vroegtijdig worden opgespoord en opgelost. Dit voorkomt onverwachte storingen op koude dagen.
Is er een storing aan uw CV-ketel van Breman?
Bekijk hier de uitlegvideo van Breman
Komt u er niet uit? Neem dan contact op met Breman via dit contactformulier of bel 0900 - 821 21 74.
Is er een storing aan uw CV-ketel van Mampaey?
Hier vindt u meer informatie over het oplossen van storingen
Geef het rechtstreeks door aan Mampaey via dit contactformulier of bel 078 - 652 24 22.
Is er een storing aan uw CV-ketel van Bonarius?
Hier vindt u meer informatie over het oplossen van storingen
Geef het rechtstreeks door aan Bonarius via tel. 088 - 115 13 13.
Is er een storing aan uw CV-ketel van Feenstra?
Hier vindt u uitlegvideo's over het oplossing van storingen. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met Feenstra via 088 - 84 55 000.
Is er een storing aan uw CV-ketel of warmtepomp van Spijker Klimaatservice?
Geef het rechtstreeks door aan Spijker Klimaatservice via Contact - Spijker Klimaatservice of tel. 070 - 32 94 770
Heeft u een andere CV-ketel? Geef de storing dan aan ons door via Reparatie melden - De Goede Woning (dgw.nl) of bel 079-343 80 00.
Bij een gebouw met blokverwarming leveren wij de warmte. Als de blokverwarming in uw complex uitvalt, proberen wij dit zo snel mogelijk te verhelpen.
Heeft u een probleem met de verwarming en is er blokverwarming in uw complex? Geef het aan ons door via Reparatie melden - De Goede Woning (dgw.nl) of bel 079-343 80 00.
Kijk hier voor meer uitleg over stookkosten
Uw woning wordt verwarmd met een warmtepomp. Is er een storing? Controleer dan eerst de waterdruk en vul zo nodig de warmtepompinstallatie bij. Hoe u dit doet staat in de bijgeleverde handleiding. U kunt ook de handleiding bij ons opvragen. Is het probleem daarna niet opgelost? Geef het aan ons door via Reparatie melden - De Goede Woning (dgw.nl) of bel 079-343 80 00.
Als er iets aan de hand is met de stadsverwarming, neem contact op met Eneco via 0800-0072. Het telefoonnummer is ook te vinden op de box van Eneco in uw woning.
Kijk voor meer informatie op Storingen stadswarmte I Eneco
Bekijk het energielabel van uw woning via Zoek je energielabel | Energielabel
Elke 10 jaar moet het energielabel van een woning opnieuw worden vastgesteld. In 2020 heeft de overheid een nieuwe rekenmethode vastgesteld voor het bepalen van de energielabels. Iedereen moet deze methode gebruiken. Door de nieuwe rekenmethode hebben veel woningen een ander energielabel gekregen dan ze bij de oude rekenmethode hadden. Het kan daardoor zijn dat uw woning nu een ander energielabel heeft, dan op het moment dat u in de woning kwam wonen.
De Woonbond is een belangenorganisatie voor huurders. Op www.woonbond.nl zijn allerlei tips te vinden over energie besparen. Ook kunnen leden van de Woonbond bellen met de huurderslijn energiebesparen voor gratis advies. De Huurderslijn (020-5517755) is bereikbaar op
maandag tot en met donderdag van 10.00 tot 13.00 uur en op dinsdagavond van 18.30 tot 20.00 uur.
Kijk bijvoorbeeld op https://www.woonbond.nl/vraagbaak/ik-kan-mijn-energierekening-niet-betalen-wat-moet-ik-doen en Energiebespaartips | woonbond.nl
Op deze website zijn 15 tips te vinden over energie besparen: Energieswaps (eigenhuis.nl)
Op internet geven mensen allerlei tips voor alternatieve vormen van verwarming. Helaas zijn die niet altijd even veilig. Pas hier goed mee op. Onveilige apparatuur kan bijvoorbeeld zorgen voor brandgevaar, koolmonoxidevergiftiging of schade door omvallen.